En vecka i Tossåsen

I början av veckan va de kasst väder, blåsigt och molnigt. Det var sjukt mkt snö där, mycke merän förra året då man fick åka på stenar hela tiden xD Va mycke roligare i år för nu fick ju jag köra :D Tyckt det varit jätte tråkigt med skoter när man jämt måstat sitta bar, men det är sån skillnad att få köra helt själv. Körde till Glen cirka 3 mil och åt lunch där fy fan va same mat är äckligt och dyrt :S sköjdes så fort jag kände lukten av maten :S

Sista dagen vi va där va de strålande sol och blått på himlen när vi skulle till Vemhån 4.5mil, sen när vi skulle hem vart de snöstorm när vi va mitt på kalfjället. Sjukt läskigt, man såg nästan inte ens ledpinnarna de va krit vitt! och på samma veva så skar Lars skoter, trodde där ett tag att vi skulle få sova i dörrsjöns räddnings stuga. Men vi fick boxera hem skotern den sista milen som va kvar.

Hundarna är ju för mysiga! på kvällen när man är inne i huset och ska se film så tävlar dom om vem som ska få ligga i soffan och få leva som en kung, och det är jämt den största, klumpiga hunden Arak som kom dit. Sen hade dom vi va med fått bebis hur söt som helst :) Ätit go mat och bara haft de allmänt gött, men nu är jag less på vintern och vill ha strålande sol tack! :)

bilderna blev lite suddiga, men bergen är enorma och så overkliga!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0