skriver av mig lite

Nu är vi en bit inne på sommarlovet och vad har jag gjort då? jo jobbar, frivilligt, jag står inte ut med att vara ledig dagar då man inte har något inplanerart blir så jäkla rastlös! så istället åker jag till "plastfaffar" och jobbar och tjänar svart pengar ;) jobbat med hö som nu är klart och packar ved och sköter trädgården hela sommaren och det känns skönt att man får styra jobb tiderna själv så man iaf kan sova till halv tio och börja tio :) men nu dom sista fyra dagarna innan det riktiga sommarjobbet ska jag försöka njuta av och vara lite ledig, men lär rensa ogräs nån gång i veckan sen blir jag inkallad nån gång i helgen då vi ska lasta hö in i en lastbil, casch is king. Men som sagt så börjar tre veckors sommarjobb i ljusdal på måndag.. skulle egentligen inte få något men stod på reserv men då fick jag oturen att hamna i ljusdal, så blir att pendla i tre veckor åka med sju buss på morgonen och fem bussen hem, jiiihooo villken lycka eller inte, bara att bita i det sura äpplet och blicka frammåt resan till Bulgarien, skrev nog sist att vi kikade på resa men nu är det beställt så den 14 augusti åker vi och kommer hem andra dan då vi går skola så bra tajmat :)
 
Men har inte bara jobbat heller utan har ju även varit på Bråvalla, tror nog aldrig jag sett så mycket folk i hela mitt liv och ändå var jag på p&l förra året men de var dubbelt så mer folk här, 51 590 sålda biljetter och jag hoppas dom fixr dit lika bra artister nästa år, ska verkligen åka tillbaka var så otroligt roligt att leka rövare med syskon och underbara vänner, var fyra otolliga dagar att minnas, var lyx att bo i husvagn och otroligt mysigt blir nog de nästa år också förhoppningsvis :)
 
Var även till hogdal i helgen och där har man inte varit på ett år, synd att man inte kan åka lika ofta när man har jobb :/ jobbar ju så att man bara är ledig en helg i månaden och då har man redan hunnit planera in något och på lov haffar jag jobb direkt men får försöka åka dit oftare! var till sveg på björnfesten och var otroligt kul att få träffa så många gamla kompisar och prata gamla minnen :) 
 
Eftersom Nikke jobbar natt och jag ska sova hos han så tänkte jag försöka vara uppe tills han kommer hem men jag säger lycka till, han kommer hem klockan sex på morgonen och jag ligger nog däckad om en timme, men då kan jag städa lägenhetern medans han sover imöra bitti.
 
Nikke ska även flytta till ny större lägenhet i september och jag tycker det ska bli as kul! Känns ju nästan som att man redan bor med varann och åker hem och hälsar på ibland och jag stortrivs verkligen att "bo" med han. Vågar nog inte flytta in helt än, man vill ju känna att man är lite barn än och "bor" hemma men man är bra nog sugen att få ta alla sina grejjer hem till han och möblera om och inreda lägenheten, kommer nog börja hjälpa till lite med hyran också om jag fortsätter jobba, eftersom man får sånt dåligt samvete att man är här hela tin och inte betalar, längtar iaf tills man tagit studenten och kan skaffa eget men kommer förmodligen bli mycke resande och jobb utomlands om "drömmar" går i uppfyllelse :)
 
Planer resten av sommaren är härdalsyran, stockholm en helg med Niklas, utomlandsresa sen börjar jag äntligen år 2 och kommer bli så kul eftersom vi kommer ha bageri, kontidori, kök, servering, mat och dryck i kombination som praktiska ämnen sen lite teoretiska inom yrket men det är bara intressant så året går nog fort :)
 
Theo var här i 2 veckor också, man märker att han saknar en för så jäkla go som han varit dom här två veckorna har han aldrig varit! morgonmys, kramar hela tin, pussar, hålla handen och ska vara med en hela tiden blir så varm i hjärtat när han sa: jag vill inte att du ska åka, jag vill att du ska stanna och sova med mig. De sa han när jag skulle åka på Bråvalla, så jäkla go! det är synd att man inte träffas lika ofta längre men får försöka ta mig ner  snart. 
 
 
blir mycke skrivande när man inte skriver så ofta men har ju inte tid :)
hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0