Bra kost för fettförbränningen

Jag skulle kolla runt lite på magövningar, men sen vart de att jag ville kolla på mat som är bra för kroppen och då hitta jag en ganska bra text :)


Dessa livsmedel förbränner fett:

  • Fisk- som innehåller fett och protein som är bra för energiförbrukningen.
  • Frukt- är rikt på vattenlösliga fibrer som är en bra fiberkälla och som ger mättnad.
  • Grönsaker- innehåller få kalorier och ger mycket mättnad.
  • Bär- i vissa bär finns det ämnen som kan öka på fettförbränningen och de innehåller få kalorier.
  • Nötter- nyttiga fetter gynnar bara fettförbränningen och nötter ger bra mättnad.
  • Soja- är proppfullt av protein och höjer nivåerna av sköldkörtelhormon, vilket ger fettförbränningen en skjuts.
  • Te- innehåller polyfenoler som är bra för fettförbränningen och som förebygger cancer och hjärt- kärlsjukdomar. Till de bästa sorterna hör Krav-märkt grönt te och oolong-te.
  • Chili- innehåller capsaicin som kan öka energiförbrukningen och på så vis fettförbränningen.
  • Vitlök- innehåller ämnen som hjälper till vid fettförbränningen och som är viktiga för hälsan.
  • Ingefära- innehåller också ämnen som ökar på fettförbrännigen.
  • Senap- stark senap, och inte söt senap, innehåller ämnen som kan ge fettförbränningen en skjuts i rätt riktning.

Bra kost för fettförbränningen

Har iaf tränat ungefär en timme nu, vart 11 min på skidgrej vet inte vad den heter men känns som att de är för skidor typ , och de vart 4 km på den tro jag de stog iaf nått sånt. Sen sprang jag 20 min och den såg jag uinte hur många km de va för den va så knepig, sen rodde jag i 7 min sen vart ja klar, men jävlar va skönt de va efteråt :) blir nog att börja träna inne nu för de börjar ju bli så kallt ute :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0